nedjelja, 13. studenoga 2011.

Starinska torta od naranče

Sjećam se, kad sam bila mala, mama  je radila tortu od naranče. Jednu malenu samo za mene, ukrašenu gumenim medvjedićima. Pekla ju je u malom loncu. Ponekad se sjetim tog mirisa i okusa, ali recept je odavno izgubljen. Isprobavali smo razne recepte ali potraga je bila bezuspješna. Ovo je najbliže originalu, iako je moja mama koristila krušne mrvice umjesto badema i torta je imala jedan sloj kreme. Ovo je torta bez brašna, s narančom i čokoladom!!



za tortu je potrebno

1 naranča iz bio uzgoja (zamrznuta)
4 jaja
100 gr smeđeg šećera
2 žlice kakao praha
100 gr mljevenih badema
2 žlice mljevenih zobenih pahuljica




Naranču je potrebno dan ranije smrznuti. Ja kupujem u bio trgovinama "zdrave" naranče, i uvijek imam nekoliko u zamrzivaču. Naranču usitniti u blenderu, za to je potreban malo jači aparat, a možete je i naribati.
Žumanjke mutiti s šećerom a od bjelanjaka umutiti čvrsti snijeg. Žumanjcima dodati kakao prah, mljevene bademe i kekse, usitnjenu naranču i na kraju drvenom kuhačom lagano umješati snijeg.
Može se peći kao torta ili kao kolač, ja uvijek radim u obliku torte. Peće se u zagrijanoj pećnici na 180 stupnjeva, 40 tak minuta. Ostaviti da se ohladi pa po želji posuti mljevenim šećerom ili glazirati čokoladom!
Ako želite možete kakao zamjeniti otopljenom tamnom čokoladom!




22 komentara:

  1. Te stare recepte stvarno treba cuvati kao oci u glavi, nemaju vrijednoti. Torta izgleda krasno, a u okus uopce ne sumnjam!

    OdgovoriIzbriši
  2. kombinaciju čokolade i naranče jako volim. krasno!

    OdgovoriIzbriši
  3. ovo je tip kolaca koji kod mene uvijek prolazi uz salicu caja u dosadno nedjeljno poslijepodne.

    OdgovoriIzbriši
  4. Jako lijepo, posebno mi se sviđa glazura!

    OdgovoriIzbriši
  5. uh, čokolada i naranča su fenomenalna kombinacija. torta mi se jako sviđa :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Ne volim bademe, ali mi ova torta djeluje preukusno! I divna mi je priča o njoj :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Fantastično izgleda, ovako preliveno čokoladom...

    OdgovoriIzbriši
  8. Fantastična torta,izgleda prekrasno,a ukus mogu samo zamisliti kako je perfektan:)

    OdgovoriIzbriši
  9. Predivan recept... Mogu zamilsiti kako je fin ukus ove torte. Sastojci su odlicno kombinovani!

    OdgovoriIzbriši
  10. hvala!drago mi je da vam se sviđa ovako jednostavna torta
    @Sweet corner, jako sam tužna što ne možemo pronaći pravi recept, ja svoje recepte skupljam i pišem godinama u jednu tekicu.
    @Just me and Hohner, u ovom receptu ponekad bademe zamjenim lješnjacima a ni orasi se nisu pokazali kao loša zamjena

    OdgovoriIzbriši
  11. I ja spadam u ljubitelje ove kombinacije,tako da je torta baš po mom ukusu :)

    OdgovoriIzbriši
  12. Dobitna kombinacija - izgleda privlacno!

    OdgovoriIzbriši
  13. Narandza i čokoladu su mi omiljena kombinacija! Prelepa tortica.

    OdgovoriIzbriši
  14. Ja sam uvek ba sradosna kad naidjem na neki stari recept..i uspomene;)

    OdgovoriIzbriši
  15. Znam za ovu tortu, iako u malo drugačijem receptu, i u obliku kockica kolača :)
    Obožavam starinske recepte i jako sam sretna kada naiđem na nekog. Kao i tebi, i moji su većinu recepata izgubili pa pokušavam povratiti barem sjećanje na njih isprobavajući razne kombinacije. Ovo zaista zvuči divno, a još mi se više dopada šta nema brašna :)

    OdgovoriIzbriši
  16. Jedna od mojih omiljenih kombinacija, i još prelivena čokoladom, mmmh:) Fantastična torta.

    OdgovoriIzbriši
  17. Mmmmmm, bademi i naranča, pa još po vrhu čokolada.

    OdgovoriIzbriši
  18. Moja kombinacija definitivno, bademi, naranča, čokolada, ...., mora biti dobro. Sviđa mi se ovaj recept i torta !

    OdgovoriIzbriši
  19. izgleda da su nam svima ti starinski recepti vrlo dragocjeni, ja ih nemam baš jer ih baka nikad nije zapisivala, a mama kolače nije radila previše, ali zato skupljam tuđe :)
    odlična je torta baš onako jenostavna, a sočna i preljepa

    OdgovoriIzbriši